Alla inlägg under maj 2016

Av Matilda Engkvist - 26 maj 2016 10:03

Sitter mest och pluggar om dagarna nu. Sammi säger att jag får tunnelseende vid sånt - å det är inte bra. Det blir aldrig ett effektivt pluggande tack vare det. Men så är det när man är optimist och vill rita istället för att göra lite läxor varje dag. Det blir bara läxor. För det mesta, gjorde faktiskt en kludd igår.

 

Sight. Är astrött på skolan. Önskar att jag kunde dra fram tiden ett år för att söka in till Lunnevad eller Liljeholmen. Men måste ha en till referens. Det är det där jökla referenserna som sabba det. Hade jag haft en till ahde jag sökt in detta år. Men nu är det försent :/'


HAr funderat mer på skolan och kommer nog plugga vårdadministratör - om jag inte på ett under kommer in till SYV i år. Mest är jag rädd att det jobbet inte kommer behövas om några år när jag väll vill plugga det. Aja, får ta något annat administrativt.

Av Matilda Engkvist - 22 maj 2016 13:23

Skrev just ett brev till mig själv som jag kommer öppna om ett år. Det innehåller en beskrivnign av hur jag känner mig nu inför grejer, och mina mål, så får vi se om jag har uppfyllt alla under ett år.


Har haft många funderingar över framtiden idag, och kommit till en slags plan inför kommande år.

Jag vill inte jobba som undersköterska om det inte är inom psyket eller på ett sjukhus. Men det finns få jobb inom det, och jag vill verkligen inte jobba inom äldrevården. Går det som jag hoppas blir jag klar med min utbildning till jul. Då tänker jag påböra en extra och plugga i akutsjukvård (om jag inte får jobb inom psyket). Därefter är det inte helt säker vad som kommer ske. Men jag kommer definitivt börja plugga konst. Det har jag velat göra sjukt länge och hade gjort det om jag inte saknat referenser för att söka in. Så det ska jag skaffa nu kommande år. 


Med konsten på sidan kommer jag antaligen plugga det 100% + till studie- och yrkesvägledare, om jag kommer in på den distansutbildningen. Jag såg att den fanns nu och sökte alldelse för sent, för jag tror inte jag kommer komma in detta år. Så det ska jag försöka göra till nästa år. Kommer jag inte in på den pluggar jag bara konst 100% ett år, och provar sen året efter det att komma in på syv linjen. Gör jag fortfarande inte det pöuggar jag konst ett år till och sen pluggar till vårdaministratör/medicinsk sekreterare. 


Känns som en plan jag är väldigt nöjd med just nu. Men vem vet - kanske ändra mig halvvägs. Vore typiskt mig. Allt jag vet är att jag nog inte passar som undersköterska. Det är så många som klagar över jobbet, dåliga lönen, dåliga arbetstider m.m Å jag vet att jag kommer bli bitter som dem om jag inte tar till mig ett annat arbete. Synd att man upptäckte det så sent - men får gå färdigt det så man har något att göra under tiden. är ju få bättre chans att jobba som undersköterska på ett annat ställe än äldrevården om jag har fullutbildning.


Hoppas man får jobba på psyket nästa sommar. Skulle vara ett jättekul sommarjobb ^^


Ska fortsätta med mina läxor nu. Whoop whopp!

Av Matilda Engkvist - 21 maj 2016 11:44


'

 

'

Ny energi    sten - azurite.


Varför har detta kommit över mig? Kanske är jag bakfull. Känns inte som det. Hade en värdelös utekväll igår. Killen var för trött för att följa med, och jag gick alledels för tidigt innan klubb Triad satt igång. Så väntade själv i två timmar på att någontign skulle ske. Men nada. Stack iväg efter att ha druckit alkohol och var surmulen.


Sitter nu och ahr fått igång gloet när det gäller att läsa på läxor. VAr så länge sen ajg pluggade inför ett prov att jag nästan glömt bort hur man gör. Well-o-well. Bara att börja läsa läsa läsa.


Kan ju säga att jag börjar minska min tid över internet. Mitt fokus är just i att förbättra konsten och mitt skrivande - så jag har ersätt youtune med böcker. Nyss har jag laddat ner Idioten av Dostojevskij. Facebook får också vänta. Är ju där man hänger ofta - men det är ändå ett rätt värdelöst medier. Face to face talk is always working good.   

 

Baby är rolig också. Han tittar på massa konspirationsvideos om att aliens ahr besökt oss. Vi båda tror faktiskt på det. Call me crazy, men det är många saker de större männen döljer för oss.

 

Puss älskling :*


Av Matilda Engkvist - 18 maj 2016 17:44

 

Lite variationer här. Brukar vanligtiv dricka screwdrivers, men skippade vodkan idag. Man mår bara så dåligt dagen efter, så det får bli cider och öl ikväll. Synd bara att man är så ensam. Killen dricker ju inte, och är man en loner finns det inte många alternativ. Kanske drar till puben sen, who knows...


 

Blev klar med denna sketch nu. Helt okej.


 

Bae och jag <3


Av Matilda Engkvist - 17 maj 2016 13:26

Känner mig nedstämd. Vet ej varför...

  

Måste egentligen göra läxor, men jag ritar och kollar på Pewdiepie. Sån värdelös tidsfördrivning...

Av Matilda Engkvist - 17 maj 2016 08:45

         

Av Matilda Engkvist - 13 maj 2016 15:38




  

Har visst blivit antagen till uni på en sommarkurs. Riktigt gött! Blir att fortsätta plugga vidar och infiltrera min hjärna med kunskap. Bara *pang* *pang* in med det.


Andra mål inför sommaren är att fixa det mesta av mina sketcher. Har en hel kartong full med dem, och det hjälper inte att de ligger och skräpar. Nej nej. Det ska fixas och trixas med dem så det blir färdigt tillslut. Kan dock inte göra det nu. Måste forsätta plugga. Fortsätta ha en paus i livet. Förra månaden var händelserik, och jag skrev inte något om det. Men det blir så när man är inne i en rit-ptrocess. Var så glad och lycklig då. Nu är jag stressad. Förhopningsvis kan dne här vegan-livsstilen få mig på traven.


Blir att blanda en smoothie tills ikväll, på soyoghurt (stavas det så?), banan, kokosolja och havredryck.


     

Av Matilda Engkvist - 12 maj 2016 18:54

Ätit

- 2 msk kokosolja

- 3 skålar linsssoppa

- 5 bananer

- ett korvbröd


Är så himla mätt, fast allting är så himla gott. Hade ingen aning att vegnmat är så mumsigt! Å jag är så himla mätt. Helt undebart! Det enda jobbiga är att jag har svårt att koncentrera mig. Men verkligen en underbar första dag på dena livsstil. om jag fortsätter gillar den så kommer jag väll äta 95% vegan, och resterande får vara 5% vegetarisk om jag blir bortbjuden.


Ska försöka göra broccolisoppa imorgon, och prova vegans yoghurt och massa andra godheter. är depcielt sugen på att prova smoothies. Nomnomnom!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards