Alla inlägg under februari 2016

Av Matilda Engkvist - 29 februari 2016 15:37

Gjort smaskiga ätbffar idag. Sjukt goa! Behövde bara mer kryddor, annars blev de helt perfekta. Är ju ett av mina nyårslöften att ajg ska äta nyttigare, så igår sprang jag och handlade massa grönsaker på kvällen. 

  

Receptet finns här http://atilio.blogg.se/2015/june/recept-artbiffar-med-mynta-och-fetaost-2.html

Köpte massa promakers och pennor idag med. Borde inte eftersom jag måste laga hål i tändera, men det är så kul att slössa pengar på sånt man vill ha :p

 


Här är fresten något jag blev riktigt nöjd med. Gjort i Sai.

   


Av Matilda Engkvist - 28 februari 2016 14:09

Är så typisk mig att bli emotionell på kvällen. Bättre på morgonen, fast jag är människa. Att vakna till solen är sjukt mysigt.


Hittade möglig spagetti i kastrulen. Ser estetistk väldigt vacker ut.

 

Min orakade ben sticker fram :p. inte mit fel. Killen slarvade bort rakhyvlarna - å han skiter i mina armhålor och mina ben XD

 

Mina sötisar. Ni är så goa och underbara <3


Hade faktiskt uppsatt hår igår. Känner mig så vuxen i det. Skulle aldrig ha haft denna frisyr i tonåren.

   

Längtar tills min pizza kommer. Är så hungrig!!!!!

Av Matilda Engkvist - 28 februari 2016 01:31

Det finns många saker jag önskar jag gjort annorlunda.

Jag önskar att jag ahde gått estet bild i gymnasiet.

Jag önskar att jag var på konstskola nu.

jag önskar jag struntade i vad familjen tycker om mina val.

Jag önskar... så gärna... att en viss Elias skulle snacka med mig...


Min största önskan är att ändra alla dessa grejer jag gjort fel genom att gå rätt väg. Men när man får skit och är konflikt rädd går det inte bra ihop. Man sväljer, man kråmar sig, amn ahtar att folk ser en i ögonen. Armarna går upp, man lägger dem i kors, och sedan önskar mana tt sjunka genom jorden. Man bara önskar önskar önskar så gärna att man inte behövde gråta när det kommer människor som vill säga ifrån en. Man gör fel tycker det. Man vet inte vad man vill själv. Sen när man senare försöker konfrontera dem ahr de glömt alltihopa.


men vad du än släpper ut i universum kommer det slå dig tillbaka. Det med tre gånger så stor kraft.


Av Matilda Engkvist - 27 februari 2016 18:16

Lilla jag. var väll 16 - 17 år då.

       

         

Av Matilda Engkvist - 27 februari 2016 18:09

Is so happi :D

Kan blogga mycket mera nu, och på min egen dati ^^

Sammi fick träffa mormor och morfar idag + kusin med moster och morbror. Fett kul! Fast jag hatar att åka till morföräldrarna. Är så jäkla tråååkigt. Men nu bruakr jag ta med mig ritblocket så jag kan skissa där. har man ingen inspiration kan man alltid titta sig omkrign och teckna vad som finns runt omkring.


Tecknade den här för ett par dagar sen. Riktig nöjd :D

 

Ska ha den i min ansökan till Lunnevad. Där behöver man inga tidigare referencer, men man ska göra ett antagnigsprov om man blir utvald att göra test. Har så många nya ideer jag vill teckna att det pirrar i fingrarna.

Av Matilda Engkvist - 19 februari 2016 23:41

 

Sitter ensam och försöker skriva. Känner mig ensam och värdelös. Ibland blir det så i sina tankar. Det finns så mycket jag vill bli att det är svårt att ha fokus på någonting. Man vill det och det och det ena till det andra varje dag. Me? Vad vill jag. Bli psykolog och författare och konstnär och mamma och leva för det och dö gammal. Men nu är jag bara 21 solar. So much to do - so much to become...



Av Matilda Engkvist - 18 februari 2016 22:27

 

Så börjar man måla på kartongen :p



Av Matilda Engkvist - 18 februari 2016 20:15

Sitter hemma och bakar igen. Blev bättre bröd den här gången. Inte lika degig, fastän den kunde ha jäst ett tag till. Så nästa gång kommer de bli perfekta!


Provade broccoli med smör. Var faktiskt gott - men jag kör med att jag kokar upp broccolin och tar sedan en portion och sen tillsätter smöret. Bara broccolin är varm är det himla gott + lite salt.


Snutteplutten Sune låg och gosade med mig förut ^^

 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Konst


Ovido - Quiz & Flashcards